REZULTATE FINALE MATURI+TINERET A.C.P.J.G.-RO 2017REZULTATE FINALE TINERET 2017 A.C.P.J.G.-ROEtapa 3 Tineret 2017 - A.C.P.J.G. - ROEtapa 2 Tineret 2017 - ACPJG-ROLansare demonstrativa in Liga Profesionista a Crescatorilor de Porumbei de Altitudine si Durata din RomaniaProduse de conditionare – adevar si mitCOLUMBOFILIE LA NIVEL INALT!Despre jucatori de Galati cu dl. Belba NicolaeEtapa 1 Tineret 2017 – ACPJG-ROCU STIMA SI RESPECT, DOMNULE LIVIU PLAVITUProiectul bizar din perioada celui de-Al Doilea Război Mondial în care porumbeii au fost antrenaţi pentru a lansa bombeF.C.P.R., F.A.C.A.S.R. SI A.C.P.J.G.-RO IMPREUNA IN ACTIVITATEA DE PROMOVARE A SPORTULUI COLUMBOFILISTORIA NE LUMINEAZAClasament final - Maturi 2017 . ACPJG-RODECENT, MODEST SI CAMPION, IN ACELASI TIMP Etapa 3 Maturi 2017Diferite forme de cap ale baltatului pe vanat de GalatiEtapa 2 Maturi 2017 - ACPJG-ROCOLUMBOFILIA IN DR. TR. SEVERIN, IN ANUL 1988Etapa 1 Maturi 2017 - ACPJG-ROPantofi din.....porumbei!POZA DE ARHIVARegulamentul Ligii profesioniste a crescatorilor de porumbei de altitudine si durataPRIMA SEDINTA DIN ACEST AN A GRUPEI RASE DE ALTITUDINE SI DURATA DIN CADRUL A.C.P.J.G.-ROGalateanul de aurUn mare crescator de "galateni" face senzatie la....."Schimb de mame" ANUNT A.C.P.J.G.-RO5 specii bizare, create de om prin mutaţii genetice. Cât de departe am mers cu împerecherile selective? COLUMBOFILIA IN LUMEA SEICILOR DIN IRANJucator Tremurator de BucovinaSemn clar de primavara...RASELE DE ALTITUDINE SI DURATA PREZENTE IN COMPETITIILE ORGANIZATE DIN ROMANIAFelicitari Romania!LIGA PROFESIONISTA A CRESCATORILOR DE PORUMBEI DE ALTITUDINE SI DURATAPorumbeii de altitudine la expozitia nationala 2016 EXPOZITIA JUDETEANA MEHEDINTI PARTEA A-2-AEXPOZITIA JUDETEANA MEHEDINTIFESTIVITATE DE PREMIERE C.S.C.-VIITORUL 2016EXPOZITIA NATIONALA DE PORUMBEI (ORNAMENT, AGREMENT, VOIAJORI) PASARI SI ANIMALE MICI DE RASA, BUCURESTI, ROMEXPO S.A., 9-11 DECEMBRIE 2016, O NOUTATE IN ROMANIAProcesul anului competitional 2016 ACPJG-ROFELICITARI CAMPIONILOR ABSOLUTI A.C.P.J.G-ROANUNT EXPOCUPA PRIETENIEI - TINERET 2016MOARTEA PASIUNIIZAVOIANU CLAUDIU SI JARCU COSTINEL, COLUMBOFILII MOMENTULUI!TIPPLER vs TIPPLERPORUMBEII IRANIENIZBORUL DE NOAPTERezultate finale - Maturi 2016 A.C.P.J.G.-ROO particica de istorie a Jucatorului de GalatiPRIMA EDITIE - 2016, A CUPEI PRIETENIEI A LUAT SFARSITSE POATE SI LA CALAFAT!!!!MAESTRUL EMERIT AL SPORTULUI COLUMBOFIL, LOVESTE DIN NOUAtac de soim in slow-motionCUNOSCUTUL COLUMBOFIL BUCURESTEAN CLAUDIU POROJAN, IN VIZITA LA DR. TR. SEVERINCluj: Mihai Cornea a integrat şi porumbeii în EuropaPORUMBEII DIN RASELE DE ZBOR SI PERICOLUL TRANSFORMARII LOR IN RASE DE ORNAMENTSarbatori FericiteCIUNGII PLOIESTENI SAU CIUNGII DE PLOIESTIInterviu cu domnul Predrag Nedelikovici – SerbiaReantoarcerea la pasiuneS-A ATINS APOGEULBUCHAREST PET EXHIBITION 2016Expozitia europeanaA.C.P.J.G.-RO SI C.S.C. VIITORUL, SINGURE SPRE MAREA PERFORMANTAUN PREMIU AL CASEI REGALE AJUNGE LA SEVERINCEL MAI MARE EVENIMENT COLUMBOFIL DIN ROMANIA CUPA EUROPEI - ROMEXPO 27-30.01.2016Zburatorul de Severin prezent la expozitia nationala de la LugojTRECUT vs PREZENTGrupele zbor/joc si joc ale A.C.P.J.G.-RO mentin vie flacara Jucatorului de GalatiCorb de Smolensk IN VIZITA, DE 1 DECEMBRIEUNIUNEA FORTELOR SUD-VESTICEMEGA FESTIVITATE DE PREMIERE A.C.P.J.G-RO ANUNT !ZBURATORUL DE SEVERIN, VARIETATEA DE CULOARE, ALB-BALANPOVESTEA UNUI ZBOR FRUMOSRezultate etapa a 2-a A.C.P.J.G.-RO SI C.S.C.-VIITORULLichidare crescatorie Nicu Boboiceanu SeverinŞoimul dunărean: ce se va întâmpla cu cea mai rară pasăre din România?Final prima etapa A.C.P.J.G.-RODROBETA TURNU SEVERIN , SAU VALEA SOIMILOR INCEPE FRENEZIA ETAPELOR DE TINERETJucător coadă-albă de Liepaja MAREA FAMILIE A A.C.P.J.G.-ROMANDRIA SEVERINULUI.....ASEARA TI-AM LUAT BASMA - istoria actuala a UniuniiPasiunea pentru pasari nu se rezuma doar la porumbei la SeverinINTELEPCIUNE, DECENTA, BUN-SIMTFINAL "MATUR"PROCESUL VERBAL AL ADUNARII GENERALE A U.G.C.P.P.A.M.R.ETAPA A 2-A A.C.P.J.G.-RO SI C.S.C. VIITORULCurentii de inversiune si pierderea puilor de acasaETAPA 1 MATURI ACPJG-RO SI CSC-VIITORULCEA MAI COMPLEXA ISTORIE A CIUNGULUI DE PLOIESTIEVOLUTIA SPORTULUI CU PORUMBEI DE ZBOR, ZBOR SI JOCO rasa pe saptamana: Porumbel lună de Saxonia Perlele sunt pretuite, doar atunci cand demonstreza ca pot fi si miguri iar in competitii oficiale pot castiga trofeeNostalgie, adevar si istorie columbofila partea a 5-aVANZARE INTREAGA CRESCATORIE RUSU COSTI - CRAIOVAColumbofilia, pasiunea care creeaza punti intre sufletele pasionatilor acestui sportCANDIDATII PENTRU FUNCTII LA U.G.C.P.P.A.M.R.UN NOU CLUB....UN NOU INCEPUT....LUMEA-COLUMBOFILA LA CEAS ANIVERSARPOVESTEA UNUI SUPERSTAR AL INALTIMILOR - 2124/2014Performanta incepe cu modestie si se termina cu modestieO viață pe aripile porumbeilor | Columbofilul Vittorio Piussi crește gălățeni de 60 de ani Nostalgie, adevar si istorie columbofila, partea a 4-aIARMAROCUL AGRICOL - EMISIUNE APROAPE....COLUMBOFILAConcurs cu premii A.C.P.J.G.-RO & lumea-columbofilaLumea-columbofila recomanda.... Pasiunea dusa la rang de artaJucător de TărgovişteNostalgie, adevar si istorie columbofila, partea a-3-aO RASA PE SAPTAMANA: GAINA DE BANATEVENIMENTUL ANULUI LA SEVERINO RASA PE SAPTAMANA: Jucător ochi de peşteNostalgie, adevar si istorie columbofila, partea a-2-aSTATISTICI DE SFARSIT DE ANADEVARATA PROMOVARE A COLUMBOFILIEICRACIUN FERICIT!Nostalgie, adevar, dar si istorie columbofilaIubitul meu PănuţăCIRCOVIROZA LA PORUMBEL ŞI INFLUENŢA ASUPRA VACCINĂRIITRADITIA CONTINUA: FESTIVALUL RASELOR CAMPENESTIO RASA PE SAPTAMANA: Preot de Saxonia.......SI UN CRESCATOR DE CANARICEA MAI MARE EXPOZITIE NATIONALA ORGANIZATA PANA IN PREZENTCOMPLETARI ALE INTALNIRII DE LA INDAGRAFestivitatea de premiere A.C.P.J.G.-RO Severin 23.11.2014Am ajuns sa avem si manele columbofile!!ANUNT IMPORTANT A.C.P.J.G.-ROIARMAROCUL AGRICOL - O EMISIUNE DIN CE IN CE MAI...COLUMBOFILARETROSPECTIVA 2014CEA MAI IMPORTANTA INTALNIRE DIN ISTORIA JUCATORULUI GALATEANUn crescator filipinez de......... probabil toate rasele din lume! CUM S-AU CREAT BERBECATIIFESTIVITATEA DE PREMIERE A A.C.P.J.G.-RO 2014Primele poze de la Indagra 2014Procesul verbal al comisiei de standardizare UGCPPAMR din 18 octombrie 2014 IN LUMEA JUCATORILOR DE POKER SE SPUNE: ,,FUL DE ASI , CU POPI IN COADA"CLASAMENT FINAL - 2014, A.C.P.J.G.-RO, MATURI + TINERETFelicitari domnule Torino!O RASA PE SAPTAMANA: Roller de AitosCLASAMENT FINAL GRUPA ALTE RASE DE DURATA SI ALTITUDINECLASAMENT FINAL JUCATOR DE GALATI, VARIETATEA ZBORCLASAMENT FINAL JUCATOR DE GALATIINTERVIU CU MAESTRUL CONSTANTIN IORGA......SI INCA O STEA......ETAPA 3 TINERET - ACPJG-ROO RASA PE SAPTAMANA: Pescăruş olandez vechiZBORUL PERFECTCOLABORARE ETAPA II TINERET JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBORETAPA II GRUPA “ALTE RASE DE DURATA SI ALTITUDINE”ETAPA II MATURI LA RASA JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBOR SI JOCETAPA II MATURI LA RASA JUCATOR DE GALATI VARIETATEA JOCO RASA PE SAPTAMANA: GUSAT FRIZAT OLANDEZSONDAJ COLUMBOFILPROTOCOL ISTORIC INTRE CEA MAI MARE ENTITATE VOIAJORISTA SI CEA MAI MARE ENTITATE CARE APARA SI PROMOVEAZA VALORILE JUCATORULUI GALATEAN ETAPA I TINERET JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBOR SI JOCETAPA I GRUPA “ALTE RASE DE DURATA SI ALTITUDINE”ETAPA I TINERET JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBORETAPA I TINERET LA RASA JUCATOR DE GALATI VARIETATEA JOCSI PORUMBEII SALBATICI POT FI......DOMESTICIO RASA PE SAPTAMANA: SCURT VIENEZ HRANIREA ARTIFICIALA A PUILOR DE PORUMBELUNIUNEA PE DRUMUL CERUT DE EUROPAO rasa pe saptamana: Jucător încălţat de Silezia Inferioară INCEP CONCURSURILE CU PUIINTERVIU CU DOMNUL PIUSSI VITTORIO - TORINOCAND MAESTRIA INTALNESTE CALITATEA SE NASTE PERFECTIUNEA: PLOSCARU PETREO RASA PE SAPTAMANA: Toboşar de DresdaO RASA PE SAPTAMANA: Jucător oglindat de UralOBTINEREA DE NOI CULORI LA JUCATORII GALATENIO PARTE DIN CONSILIUL DIRECTOR AL A.C.P.J.G.-RO ELABORAND STRATEGII PENTRU ANUL COMPETITIONAL 2015INCA O STEA PE CERUL SEVERINULUI: BRATU VIORELO FI BINE? CURCI, GAINI, IEPURI SI......PORUMBEI!O RASA PE SAPTAMANA: ROLLER MULAKATO rasa pe saptamana: PETER VALENCIANLASATI RASELE ROMANESTI SA ZBOARE!CULORI MAI RAR INTALNITE ALE JUCATORULUI DE GALATICONSTRUCTIA UNEI VOLIERE SIMPLE SI MODELE DE VOLIERE LA.....ARTISTICA LA PLOIESTI.........O rasa pe saptamana: Jucător pantomimNOUA "FAŢĂ" A UNIUNIICLASAMENTE DIFERENTIATE MATURI 2014 GRUPA "ALTE RASE DE DURATA SI ALTITUDINE" DIN CADRUL A.C.P.J.G.-RO FINAL SPECTACULOS LA GRUPA “ALTE RASE DE DURATA SI ALTITUDINE” DIN CADRUL A.C.P.J.G.-ROETAPA 3 MATURI 2014 ALTE RASE DE ZBORAcuzatiiO rasa pe saptamana: Tippler englez de expozitieSEDINTA U.G.C.P.P.A.M.R. SIBIU 28 IUNIE 2014VANATOARE DE LUPI CU VULTURI IN MONGOLIAFINAL ETAPE MATURI CLUB DACIA BUCURESTINECAZ LA LITORAL......2010CLASAMENTUL FINAL AL GRUPEI DE ZBOR A JUCATORULUI DE GALATIETAPA A III-A JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBORFestivalul Raselor Campenesti din Muntenia - Pitesti 2014QUOD ERAT DEMONSTRANDUMGRUPA “ALTE RASE DE DURATA SI ALTITUDINE” , ETAPA II MATURICAND PASIUNEA NU ARE LIMITE: POP OVIDIUCRONICA UNUI WEEK-END REUSIT LA SEVERINFINAL SI PENTRU GRUPA DE JOC A JUCATORULUI DE GALATIA.C.P.J.G.-RO incheie triumfator etapele de maturi la grupa de zbor/jocStefan Sorin, TimisoaraO rasa pe saptamana: Zburator sirian KarakandINTERVIU CU MULTIPLUL CAMPION ZARAFU REMUSTOP TENETAPA A II-A JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBORO rasa pe saptamana: Zburatorul de MemelVITAMINOZELE LA PORUMBEIETAPA A II-A JUCATORI DE GALATI VARIETATEA ZBOR/JOCDE VORBÃ CU PREŞEDINTELE SECŢIEI DE ZBOR A UNIUNII, DOMNUL DINA MERGEANIETAPA A II-A MATURI LA RASA JUCATOR DE GALATI VARIETATEA JOCO rasa pe saptamana: Zburator de DamascINTALNIREA COLUMBOFILILOR GRUPA “ALTE RASE DE DURATA SI ALTITUDINE” , ETAPA I, MANDRIA A.C.P.J.G.-RO SI A INTREGII TARI RECORD NATIONAL , LA RASA CIUNG DE PLOIESTIGHINION LA CAMPIONUL CALAFATULUIETAPA I JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBORDUBLUMOTATUL DE GALATIETAPA I MATURI LA RASA JUCATOR DE GALATI VARIETATEA JOCETAPA I MATURI LA RASA JUCATOR DE GALATI VARIETATEA ZBOR/JOCJoc cu porumbei ADENO COLICe este o rasa?Lista Entente Européenne cu rasele de porumbei IN VIZITA LA UN MARE CAMPION EUROPEANCateva retete pentru tratarea celor mai raspandite boli ale porumbeilor si uleiul de usturoiINVITATIEDECIZIA COMISIEI DE STANDARDIZARE A A.C.P.J.G. CU PRIVIRE LA STANDARDUL JUCATORULUI DE GALATIIstoria "altfel" a Uniunii si a razboiului intern - partea II -Istoria "altfel" a Uniunii si a razboiului intern - partea I -Un om mare intr-o lume prea mica pentru ambitiile columbofile pe care le areUN PASTE FERICIT VA UREAZA LUMEA COLUMBOFILAINTERVIU CU DOMNUL BOGORODITA LAURENTIUPRODUSE COLUMBOFILE PENTRU TOTI PORUMBEII SI PENTRU TOATE BUZUNARELESI TOTUSI FAC PERFORMANTA.....AVEM VOLTATI IN ROMANIA ???Lumea-Columbofilă.ro garanteazaRASPUNS IN URMA PROTESTULUI CRESCATORILOR DE CIUNGIIn atentia crescatorilor de "Ciungi de Ploiesti" - PROTEST OFICIAL - PARTEA A 2-ANE MERITAM SOARTAAU FOST ODATA CA NICIODATA COLUMBOFILI CU ADEVARAT PASIONATI DE ZBOR......STANDARDUL JUCATORULUI DE GALATI (cu completarile crescatorilor din zona de origine)Ochi de capsunaStreptococulIDENTIFICARE DE........ MORISCAR(RE)VENIREA LA NORMALIATE! - linistea jucatorului de GalatiZburatorul de KurskSCRISOARE DESCHISA DOMNULUI FLORIN OLTEANIn atentia crescatorilor de "Ciungi de Ploiesti" - PROTEST OFICIALFORMA ŞI LUNGIMEA CIOCULUI LA PORUMBEIINOVAŢIE ÎN RÂNDUL CRESCÃTORILOR DE PORUMBEI DE AGREMENT ŞI ORNAMENT – GÂNDURI DE ÎNCEPUTIlustratii colorDOVADA INSTINCTULUIEste loc sub soare pentru toata lumea !
Lumea-Columbofilă.ro » In atentia crescatorilor de “Ciungi de Ploiesti” – PROTEST OFICIAL

In atentia crescatorilor de “Ciungi de Ploiesti” – PROTEST OFICIAL

Postat de la 3 martie 2014

ciung vs sfarcolat

     Suntem un grup de impatimiti crescatori ai porumbeilor de rasa Ciung de Ploiesti din Ploiesti,Craiova,Dr Tr Severin,Targoviste,Arad care,in dorinta de a pastra si raspandi porumbei din aceasta rasa cu calitati exceptionale de zbor si aspect deosebit,tinem permanent legaturi si colaboram prin schimburi de porumbei si discutii.

     Intre noi sunt crescatori ai acestei rase inca de la inceputuri, au “crescut” cu acesti porumbei, deci greu sa le pui la indoiala competenta in cunoasterea rasei Ciungi de Ploiesti.Cunoastem atat descrierea facuta de regretatul N. Tasca a Ciungului de Ploiesti (a modului de selectie facut de crescatorii din Ploiesti pana s-a ajuns la forma finala a Ciungului si a calitatilor de zbor exceptionale manifestate de acestia) cat si standardul scris de Feliciu Bonatiu cu girul lui Stefan Peterfi si publicat in Bulentinul Informativ Columbofil nr.3/1980 si nr.4/1980 si Buletinul Informativ Columbofil nr.2/1981 si nr.2/1983.

     De curand am luat la cunostiinta de standardul Ciungului de Ploiesti elaborat de catre UGCPPAMR si prezentat in nomenclatorul uniunii. Concluzia?

TOTAL GRESIT!!!

      Acest standard nu este al Ciungului de Ploiesti,ci al Sfarcolatului de Ploiesti.

     Oare cei care au facut acest lucru (elaborarea acestui standard) sunt chiar niste ageamii? Ei nu stiu ca un standard adoptat nu poate fi modificat,acesta reprezentand certificatul de nastere al rasei? Sau, in loc sa se incerce o unificare a activitatii columbofile pe plan national, se incearca o dezbinare si mai accentuata? Sau interesele meschine,comerciale ale unora, au primat?

     Domnilor conducatori ai UGCPPAMR, aceasta grava eroare de a confunda Ciungul de Ploiesti cu Sfarcolatul de Ploiesti- pune in mintea noastra un imens semn de intrebare asupra pregatirii, cunostiintelor,integritatii si onestitatii dumneavostra in ceea ce priveste rasele romanesti.

     Noi nu ne vom schimba porumbeii  Ciungi de Ploiesti dupa standardul dumneavoastra! Asteptam sa va corectati opinia vis-à-vis de porumbeii Ciungi de Ploiesti pentru ca porumbeii conteaza,nu crescatorii.

          In concluzie, ne place sau nu,Ciungul de Ploiesti a fost  “inventat” in 1914-1924 in Ploiesti si asa ramane! Dumneavoastra puteti “inventa” varietati ale Ciungului,  sau alte rase, dar in nici un fel rasa “Ciung de Ploiesti”! Acelasi lucru este valabil si pentru Sfarcolatul de Ploiesti.

     In sustinerea celor mai sus si pentru corectitudine, va atasem la prezenta,standardele celor doua rase de porumbei ,ciung si sfarcolat, asa cum au fost elaborate si publicate in BIC:

Standard CIUNG DE PLOIESTI

Face parte din grupa porumbeilor zburatori cu cioc mijlociu si coada lata.

Originea: s-a format in orasul Ploiesti, incepand din al treilea deceniu al secolului nostru. S-ar parea ca la formarea rasei un rol principal l-au avut si zburatorii argintii romanesti (mosnenii de Bucuresti).

Aptitudini de zbor: zburatori de mare inaltime si durata, in stol sau solist. Durata zborului este intre 4-6 ore in general, dar poate atinge cu loturile selectionate si 8-11 ore sau mai mult. Zborul este liliachiu, adica cu batai rapide si continui de aripi.

Impresia generala: porumbel cu lungimea corpului de 31-35 cm, greutatea corporala de 250-300 gr., cu constitutie robusta, desi configuratia corpului este proportionala, cu linii mai alungite. Corpul este suplu, cu tinuta orizontala.

Caractere de rasa:

Capul: mai lungit decat al ciungilor de Bucuresti, crestetul usor arcuit, fara colturi, nemotat.

Ochii: albi, numai balanii ii au negrii. Au inele late, duble, de culoare deschisa (geana moarta), cu exceptia varietatilor vinete si gutave, care le au colorate in gri-deschis.

Ciocul: are lungimea de 12-16 mm, indreptat usor in jos, maro la cei rosii, deschis la bujori, gri inchis la vineti si gutavi si roz alburiu la balani. Umflaturile de la baza ciocului sunt scurte, cordiforme, usor despartite, cu suprafata neteda si cu baza fin pudrata cu alb.

Gatul: de lungime mijlocie, este subtire, usor arcuit spre spate, barbia rotunjit scobita.

Pieptul: larg, dar nu prea bombat,usor indreptat in sus, perimetrul toracic de 23-25 cm; abdomenul plin, usor arcuit.

Spinarea: scurta, dreapta si inclinata usor spre coada.

Aripile: au lungimea de 23-24 cm, iar anvergura aripii de 60-63 cm, cu coatele iesite in afara, purtate in general deasupra cozii, uneori sub coada, dar mai putin trenate ca la ciungii de Bucuresti.

Coada: lunga de 11-13 cm, lata, plata, cu marginile mai mult sau mai putin paralele, compusa din 12-13 rectrice, purtate orizontal sau mai ridicat. Glanda uropigiana lipseste.

Picioarele: de lungime mijlocie (7.6 – 8.8 cm) dar cu ceva mai lungi decat ale ciungilor de Bucuresti, neincaltate.

Penajul: scurt, des, strans lipit de corp.

Varietati de culoare. Vineti in diferite nuante, albi. (greseala la culegere text?)

Culoare si desen. Deosebim:

  • “trestii pe rosu”, un fel de prunii mai deschisi la culoare, rosu spalacit, neintensiv;
  • “prunii”, zisi si maslinii, cu capacele si coada albastre ca prunele vinete brumate;
  • “panduri”, culoare vanata mai deschisa, proveniti din “prunii”;
  • “albastri solzati”, cu capacele si coada albastre rosii, batand in violet numiti si “serpii”;
  • “albastri nesolzati”, bujori ploiesteni, porumbei dungati pe rosu, cu nuante albastrui;
  • “vineti simpli”, culoare vanata mai inchisa si chenare negre in aripi;
  • “gutavi”, sunt vineti “stropiti” cu negru;
  • “florii”, cu pete rosii pe fond alb;
  • “balani”, cu penajul complet alb si ochii negrii.

In ce priveste desenul, deosebim urmatoarele varietati:

  • “grivi”, care au pe fondul colorat al penajului o pata in forma de semiluna pe gat, in fata (inelati). Se deosebesc “grivi pe vanat”, “grivi pe pruniu”, “grivi pe gutavi” si “grivi pe serpiu”;
  • “prienii”, au pete negre sau vinete pe fond alb, iar coada, cu bete albe si colorate. Exista o varietate cu coada alba.

Greseli grave: corp cu structura grosolana, statura preainalta, pene la picioare, cap colturos, ochi galbeni, geana rosie sau de structura grosolana, remige albe in aripi, desen neregulat la grivi.

Marimea inelului: 7 mm.

 

Standard Sfarcolati de Ploiesti

Face parte din grupa porumbeilor de zbor cu cioc mijlociu si coada lata.

Originea: rasa selectionata dupa cel de-al doilea razboi mondial in orasul Ploiesti.

Aptitudini de zbor:zbor in stol, la mare inaltime(la licarire), zbor lent,cu batai marunte si continue din varful aripilor (zbor liliachiu eretean),cu coada complet desfacuta,aproape pana la nivelul aripilor.Nu corabiaza.Din timpul de zbor cca 60% este in disparitie.Durata zborului este in general de 4-6 ore.Unele linii selectionate,bine antrenate,pot atinge 8-12 ore.

Impresia generala: porumbel de zbor de o reala frumusete,de talie mijlocie spre mare,lung de 34-37 cm, cu anvergura de 62-65 cm, cu coada lata si aripi ternate.

Caractere de rasa:

Capul: mare,masiv,fruntea lata,usor tesita avand crestetul alungit,colturos spre ceafa,nemotat.

Ochii: albi,cu irizatii rosiatice,sunt inconjurati cu gene duble,de culoare deschisa(geana moarta).

Ciocul: de lungime mijlocie spre lung (12-17 mm),acvilin,puternic,mai  gros la masculi,este colorat in functie de culoarea penajului,alb la balani,maroniu deschis la sfarcolatii pe rosu si florii pe rosu,maro intunecat la sfarcolatii pe negru si tarcatii pe negru,de culoare fumurie la rosii negri.Umflaturile de la baza ciocului sunt bine conturate,pronuntate,despartite intre ele si pudrate cu alb.

Gatul: gros,scurt,puternic.Barbia rotunjit scobita.

Pieptul: lat,cu perimetrul thoracic de 23-25 cm,purtat ridicat.

Spinarea: de lungime mijlocie,inclinat spre coada.Abdomenul este plin,usor arcuit.

Aripile: lungimea lor este de 24-25 cm,cu anvergura de 62-65 cm,cu coatele iesite in afara,sunt purtate sub coada,foarte trenate.

Coada: lunga de  11-14 cm,foarte lata,usor bombata,cu marginile desfacute spre exterior(tronconita),mai ingusta spre baza cozii,este purtata ridicat si are 13-18 rectrice.

Picioarele: scurte(7-8 cm),groase,puternice.

Penajul: lins,elastic,strans lipit de corp.

Varietati de culoare: Negru,rosu.

Culoarea si desenul: Se intalnesc grivi sau simpli,avand in mod obligatoriu aripile sfarcolate.Astfel,grivi sfarcolati pe rosu sau negru,simpli;florii pe rosu sau negru.Toate varietatile de desen aratate mai sus trebuie sa aiba primele 6 remige primare albe.

Greseli grave: Tinuta necorespunzatoare,structura fina,picioare lungi,coada ingusta,primele 6 remige primare colorate,bête in coada.

Marimea inelului: 7 mm.

 

 

     Lista cu sustinatorii prezenti si rezultatele obtinute ale acestora in timp:

Nr.

Concurenti

Localitate

Ani columbofilie

Rezultate

Stadiu

1

Rodion Comanov

Ploiesti

65 ani

 

Activ

2

Craciun Axente

Ploiesti

20 ani

 

Activ

3

Boruzi Cristian

Craiova

45 ani

 

Activ

4

Matusoiu Vasile

Dr Tr Severin

50 ani

V.C.N.1988 CNA 1989

Activ

5

Galetuse Traian

Dr Tr Severin

40 ani

Multiplu Campion National

Activ

6

Ploscaru Petre

Dr Tr Severin

40 ani

CNA 2011,2013

Activ

7

Stoiculescu Valentin

Dr Tr Severin

25 ani

C.N.M 2009,2010

Activ

8

Curelea Armand

Dr Tr Severin

15 ani

CNA 2012

Activ

9

Varfenescu Ion

Dr Tr Severin

35 ani

 

Activ

10

Tesila Radu

Dr Tr Severin

15 ani

 

Activ

11

Armanca Viorel

Dr Tr Severin

10 ani

 

Activ

12

Tronea Daniel

Dr Tr Severin

10 ani

 

Activ

13

Nadaban Costel

Arad

40 ani

Multiplu Campion National

Activ

14

Palfi Ianos

Cluj

40 ani

C.N.M 2007,2011

Activ

15

Zarafu Remus

Dr Tr Severin

35 ani

Multiplu Campion National

Activ


A. Varianta a II-a cu zbor în grup.
-Porumbei maturi

Nr.

Anul

Record naţional (punctaj)

Timp de zbor
ore:min

Columbofil/Localitate

1

1985

1720

4h09′

Binzaru Ilie/Tmişoara

2

1987

2134

5h48′

Binzaru Ilie/Timişoara

3

1991

2226

8h10′

Ivanov Ioan/Arad

4

1992

2265

7h07′

Jivainov Ivan/Arad

5

1992

4240

7h15′

Jivainov Ivan/Arad

6

1995

4278

9h13′

Nadaban Constantin/Arad

7

2010

5205

8h20′

Zarafu Remus/Tr. Severin

 

-Porumbei tineret

Nr.

Anul

Record naţional (punctaj)

Timp de zbor
ore:min

Columbofil/Localitate

1

1985

832

7h02′

Binzaru Ilie/Timişoara

2

1989

2229

7h55′

Voda Costel/Tîrgovişte

3

1992

2308

5h23′

Jivainov Ivan/Arad

4

1993

2960

7h25′

Galetus Traian/Tr. Severin

5

2009

3085

6h40′

Zarafu Remus/Tr. Severin

6

2010

4345

6h45′

Ploscaru Petre/Tr. Severin

 

B. Var I-a cu zbor solist.Porumbei tineret

Nr.

Anul

Record naţional (punctaj)

Timp de zbor
ore:min

Columbofil/Localitate

1

1998

2993

4h45′

Nadaban Constantin/Arad

2

2006

3830

8h49′

Nadaban Constantin/Arad

 

P.S.1 Domnilor din conducerea  UGCPPAMR! Luati aminte ca toti cei din tabele de mai sus au cunoscut, crescut  Ciungi de Ploiesti dupa  descrierea lui N. Tasca si standardul lui Feliciu Bonatiu! Noi ii recunoastem si ii respectam! Dar voi?

P.S.2 Toti crescatorii de Ciungi de Ploiesti din tara,care recunosc si accepta aceasta luare de pozitie fata de UGCPPAMR, sunt rugati sa isi dea acceptul scris in comentariu pentru a fi introdusi in tabelul sustinatorilor standardului Ciungului de Ploiesti asa cum este redat mai sus!

 

Site-uri crescatori de porumbei rasa Ciung de Ploiesti:

RODION COMANOV – http://ciungclasicrasavechedeploiesti.sunphoto.ro/CIUNGI_DE_PLOIESTI

BORUZI CRISTIAN- http://cristianboruzi.sunphoto.ro/

STOICULESCU VALENTIN- http://valiseverin.sunphoto.ro/

PLOSCARU PETRE- http://stefanita77.sunphoto.ro/Petre_Ploscaru_Tabaci

CURELEA ARMAND –  http://armandcurelea.wordpress.com/

TESILA RADU – http://tesilaradu.sunphoto.ro/

TRONEA DANIEL – http://sucardinho.sunphoto.ro/

PALFI  IANOS – http://ciung.sunphoto.ro/


Asteptam opinii de la crescatori de Ciungi de Ploiesti si Sfarcolati de Ploiesti!

37,068 total views, 17 views today

Share Button

Despre autor

Comentarii

53 comentarii

  1. 1

    Sunt niste acuzatii foarte grave. Se para ca cineva, intentionat sau nu, si-a batut joc de o rasa consacrata.
    Cine a facut standardul?
    Au fost consultati crescatorii din zona de origine?
    S-a deplasat cineva in aria de raspandire a rasei pentru a se face un inventar?
    Ce pasari au fost prezentate comisiei de standardizare a Uniunii?
    Din ce mi-aduc aminte in perioada cand s-a facut standardul “Ciungului”, comisia de standardizare era condusa de domnul Nistor Adrian.
    Asa cum este normal, ii dam dreptul la replica atat presedintelui comisiei din acea vreme cat si oricarui membru care poate lamuri situatia.

  2. 2
    Nelu ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Ar fi interesant daca fiecare din semnatarii ,,PROTESTULUI OFICIAL” si-ar spune punctul de vedere !
    Lipsa comentariilor , din partea persoanelor oficiale (a celor care cresc si zboara porumbei din aceasta rasa ,,ciung de Ploiesti”) , nu face deloc bine .
    Sunt convins ca fiecare are propria personalitate si gandeste individual , in functie de propriile principii !

  3. 3
    Radu Drobeta ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    Momentan exista 2 tipuri de ciungi:
    -Vechii ciungi,descrisi de N.Tasca,S.Peterfi,porumbei cu prestatie(ore multe,majoritatea timpului de zbor pe puncte si disparitie).
    -Ciungii pe care astazi ii promoveaza ploiestiul(corciti cu nikolaevi si alte rase),prestatie 0,calci pe ei prin curte si zboara cat gaina de carne.Daca ajung la cuibarul de sus sunt tari.

  4. 4
    Radu Drobeta ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    Orasul meu,Dr Tr Severin ,detine mai multi iubitori de pasari cu prestatie(Zburator de Severin,Ciung de ploiesti,galatean),decat toata tara.Crescatorii severineni fiind impatimiti ai zborurilor de inaltime si durata:
    -4 cluburi unde se ZBOARA:zburator de Severin
    -2 cluburi unde se ZBOARA ciung de Ploiesti
    -2 cluburi unde se ZBOARA Galateni.
    -cateva mii de iubitori de inaltime si durata,care nu activeaza in cluburi.
    Veniti si priviti cerul in Drobeta primavara,vara…,in perioada antrenamentelor,daca stiti ce trebuie sa vedeti si va veti convinge.
    Revenind la ciungul de Ploiesti,inca prezent in Dr Tr Severin,porumbel de prestatie 4/6 ore,unele exemplare 8/11 ore,majoritatea duratei de zbor,puncte si disparitie,8/25 min de la lansare,ajunge pe inaltimea de puncte(punctul=vf unui ac).
    Nu este pacat sa se distruga aceasta minunata veche rasa romaneasca?
    Ciungii de Ploiesti prezentati azi de diferiti comercianti,fara fisa de zbor,fara prestatie,dar cu povesti frumoase(prin piete,targuri expozitii),sunt porumbei de ornament(ca si Castanii de Craiova,Negrii Romanesti,Orbetenii,etc.,vechi rase Romanesti decazute).

    NOTA:
    Pentru incepatori,nu va lasati amagiti,documentativa(N.Tasca 1958,S.Peterfi,etc.).La achizitia de pasari,cereti sa VEDETI mai intai prestatia(minim 4/6 ore,cu puncte si disparitie).luati porumbei doar dupa ce ii vedeti la zbor ce fac,cum fac si cat fac.Nu luati povesti de Ploiesti!!!!

  5. 5
    Olteanu ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    Eu cred ca incompetenta si interesele meschine si-au dat mana in alcatuirea acestui STANDARD MINCINOS.La fel a fost si la alte rase vezi standardul galateanului,albastru de cluj,etc. UNIUNEA prin faptele ei nu doreste lumina si transparenta ci isi aranjeaza “apele” in fuctie de unde vin lovelele!!!Rusine,rusine …fratilor! Acesti oameni reprezinta tara peste hotare !

  6. 6
    Popescu Nicolae ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Inafara de domnii Radu-Drobeta si Olteanu , nu pasa nimanui de soarta Ciungului de Ploiesti .
    Pacat , mare pacat !

  7. 7
    Marius Varzescu ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    Din trecut si pina azi numele “ciungului de Ploiesti”a fost legat de un singur tip de porumbel .Ulterior unii crescatori imbatandu-se cu apa rece au incrucisat rasa locala stricandu-le acestora prestatia in aer (timpul,altitudinea si maniera zborului)
    Pentru standardizarea gresita vinovata in proportie de 99% a fost
    comisia de standardizare de la vremea respectiva iar 1% consider ca dumneavoastra pentru ca nu a-ti tinut aproape de Uniune (procedural standardizarea unei rase se face de la porumbari crescatori ai rasei catre comisia de standardizare )
    La vremea respectiva comisia de standardizare ,probabil din lipsa de experienta,nepricepere in subtilitatile raselor Romanesti sau interese ascunse a facut o greseala foarte mare furand practic numele de Ciung de Ploiesti atribuindu-l rasei Sfarcolati de Ploiesti
    Aceasta greseala se poate corecta ,numai ca trebuie sa vina din partea dumneavoastra catre Uniune
    Vreau sa va reamintesc ca Uniunea nu este a unei singure persoane sau doua iar neimplicarea dumneavoastra va duce la probleme de acest gen.
    Consider ca aceasta greseala este mai putin grava decat neasumarea ei din partea comisiei de standardizare de atunci si acum.
    Standardizarea unei rase nu este o munca usoara,trebuie facuta cu profesionalism,dragoste de porumbei,comunicare cu majoritatea crescatorilor si nu in ultimul rand fara interese materiale referitor la un anumit fenotip al rasei

  8. 8
    Marius Varzescu ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    Cred ca mi-a scapat faptul ca alaturi de semnatarii protestului ma alatur si eu si personal voi face tot ce-mi va sta in putinta pentru indreptarea greselii
    Cred ca indreptarea greselii este mai importanta decat gasirea si pedepsirea vinovatilor.
    Punerea in lumina a standardelor celor doua rase trebuie facuta prin notificare catre UGCPPAMR

  9. 9

    Multumim domnule Varzescu pentru implicarea atat aici pe site cat si in remedierea acestei greseli.
    Nu vrea nimeni sa fie pedepsiti vinovatii indiferent de numele lor. Frumos din partea lor ar fi sa-si recunoasca vina si chiar sa dea sfaturi despre posibilitatea indreptarii acestei erori.
    Raspunsul prin tacere este echivalent cu asumarea acestei greseli si care ne duce cu gandul ca a fost facuta intentionat in functie de unele interese de grup.

  10. 10
    Nelu ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Felicitari maxime domnului Marius Varzescu , care prin interventia sa , a facut lumina in acest caz , salvand situatia .
    Am mai urmarit si alte interventii ale domniei sale si pot sa spun cu mana pe inima , ca acest om chiar este un profesionist , dar si un om foarte corect !
    Imi pare rau ca nu apar si comentarii din partea celor implicati direct , domnii Comanov , Boruzi , Craciun , Matusoiu , Nadaban , etc.
    In ceea ce ii priveste pe cei care au facut parte din Comisia de Standardizare a Uniunii , in acea vreme , probabil nici nu vor raspunde , tratandu-va cu indiferenta.
    Sa auzim de bine !

  11. 11
    Craciun Axente Mozilla Firefox Windows spune:

    Felicitari autorului!si tuturor sustinatorilor acestei rase.
    Din experienta mea in cresterea acestei rase vreau sa transmit ceva cunostinte celor ce vor sa creasca Ciungi de Ploiesti.
    1 Din al II lea an de cand anm inceput sa cresc aceasta rasa fara sa am prea mare experienta am avut rezultate de zbor intre 5-7 ore, cu cateva pasari.
    2 Puii zburati nu au nevoie sa fie invatati de un porumbel matur sa plece sus,au in sange plecatul si zborul la mare inaltime.
    3 Pentru a face performanta nu trebuie intretinere si hrana speciala.
    Concluzia mea e ca daca acum, cand toate rasele de zbor romanesti au devenit partial rase de ornament,ciungii fiind inca o rasa cu zbor de performanta, prin marirea numarului de crescatori va creste competitia aducand aceaste rasa la vechile ei performante 9-11 ore drept pentru care Ciungii de Ploiesti vor reprimi locul cuvenit(cea mai tare rasa zbor romaneasca asa cum a fost in trecut), nu nedreptatea de a fi confundat cu alte rase.

  12. 12
    Stoiculescu valentin ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Sunt un mare iubitor al Ciungului de Ploiesti (fac o paranteza daca nu ar mai fi aceasta rasa nu cred ca voi putea sa ma atasez de alta rasa),iar cind am aflat despre acesta mare greseala asupra porumbeiilor de suflet m-a deranjat .La inceput am crezut ca standardul a ramas al ciungului si sau prezentat sfarcolatii,la care avem dubii asupra arbitrilor nationali si internationali, deorece chiar fiind un necunoscator al unei rase cind ti se prezita standardul vezi acea pasare cu ochi minti si imi puneam intrebarea cum au albitrat acei porumbei?In concluzie albitri au fost corecti cel care sa ocupat (fac referinta la presedintele comisiei de standardizare sa verifice bine pe ce semneaza)a luat standardul sfarcolatului ia pus numele ciungului si ce lucrare de fala sa facut!Intr-o asemenea functie trebuie un om corect si foarte bine pregatit,nu e normal sa se mai faca asemenea greseli!

  13. 13
    Stoiculescu valentin ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Acel 1% de care spune domnul Varzescu si ii multumesc pentru acest subiect e vina presedintilor de cluburi,asociatii,uniuni, federatii si asta datorita lipsei de comunicare si mai poate fi o cauza orgoliile si asta nu se rezolva decat cu un presedinte suprem gen cum a fost inainte de 1989.Mentionez este o parere personala

  14. 14
    Stoiculescu valentin ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Am rugamintea sa nu fie polemici intre ciungi si sfarcolati sunt 2 rase diferite atat fenotipic cat si genotipic.Eu am incercat sa aflu concret cum sau format cele 2 rase dar nimeni nu mai stie avand in vedere ca sunt rase aproximativ tinere 100 de ani, un lucru rau al ploiestenilor, ca nu sau implicat in a promova rasele orasiului lor.Personal, intre ciungii prezentati in cartea domnului Peterfi care apartineau N.Tasca si sfarcolatul din zilele nostre nu se gasesc asemanari.In prezent in orasul Ploiesti 98% sunt crescatori de sfarcolati(zmei),nu sunt de condamnat, acesti porumbei le plac,le-a placut maniera de zbor din totdeauna,lasand prestatia zborului.Am inteles ca din anii 60 a luat amploare acest fenomen lasand sa se distruga rasa ciung de ploiesti odata cu vechii crescatori.

  15. 15
    Nelu ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Felicitari domnului Stoiculescu Valentin , din comentariile sale se vede ca este un pasionat al acestei rase si un om bine-informat !
    Personal cred ca vinovatia apartine 70 % , celor care au facut parte la acea vreme din comisia de standardizare a uniunii si cel putin 30 % , presedintiilor de cluburi . Acestia , prin izolare , lipsa de comunicare si participare la evenimentele nationale columbofile , au contribuit direct la acest dezastru .
    Lipsa de implicare , domnilor presedinti , din nefericire costa !

  16. 16
    Nicolae ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Marele absent al acestui protest este cel mai mare club de ciungi de Ploiesti din tara ,,Chindia Targoviste” .
    Acest lucru este paradoxal si greu de inteles !
    Domnul Cazacu si colegii lui chiar nu au nici un punct de vedere legat de acest caz …
    Se pare ca in lumea celor care participa in competitii cu porumbei ciungi de Ploiesti nu exista unitate . Chiar nici un columbofil din clubul Chindia Targoviste nu poate sa intre sa sustina sau sa combata acest protest oficial ?!
    Incurcate sunt caile Domnului , iar mie imi este foarte greu sa inteleg toate aceste ciudatenii .

  17. 17
    Vasile Matusoiu ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    1.Scrisoarea deschisa pe baza careia se comenteaza, a fost semnata de un numar de crescatori al caror punct de vedere a fost foarte clar exprimat! De ce credeti ca trebuie sa mai intervin inca o data cu comentarii proprii? Credeti ca este vreunul care isi schimba parerea de la o zi la alta?Toti sunt buni cunoscatori ai rasei,au experienta in domeniul zborului cu porumbei din rasa Ciungi de Ploiesti si cunosc foarte bine standardul de fenotip si regulamentele de zbor privitoare la aceasta rasa!
    2.Atribuirea procentelor de vinovatie, catre asociatie si catre cei care nu s-au implicat, e o optica total gresita!Personal, nu ma implic in lucruri pe care nu le cunosc!Atunci cum ma poate gasi cineva vinovat atat timp cat nu am participat si nu am fost consultat(cel putin din punct de vedere al vechimii in cresterea rasei Ciung de Ploiesti)?Puteam eu sa stiu ce clocesc cei din Cluj?
    3.Standardul sfarcolatului de Ploiesti a fost comunicat celor din Cluj de catre o parte dintre crescatorii din Ploiesti care sunt aprozaristi(vand sfarcolati de Ploiesti sub denumirea de Ciung de Ploiesti ca la piata: ardei capia in loc de ardei iute).In timp, au ajuns si ei sa creada ca sfarcolatul de Ploiesti este Ciung de Ploiesti pentru ca ii intereseaza sa vanda, sfarcolatul de Ploiesti fiind un porumbel de colivie(arata placut la vedere) nu de zbor inalt!
    4.Nu astept “Mea culpa” din partea comisiei de standardizare de la Cluj(nu ii cred capabili sa isi recunoasca incompetenta si lacunele in cunoasterea raselor de porumbei romanesti.Lucrul ce ii dezonoreaza in ochii crescatorilor de rase romanesti!Cu siguranta nu vor misca un deget in indreptarea greselii facute pentru ca orgoliile sunt prea mari!Ei nu stiu ca recunoasterea unei greseli este ca si cum ai remedia-o partial.
    5.Imi pare rau ca multi dintre adevaratii crescatori de Ciungi de Ploiesti tac! In remedierea greselii comisiei de standardizare de la Cluj este nevoie de o implicare masiva si competenta a crescatorilor de ciungi de Ploiesti(cei de zbor inalt cu disparitie obligatorie) din toata tara!

  18. 18
    Doru Micsoniu ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    Imi plac Ciungi de Ploiesti! 100% sunt de acord cu scrisoarea deschisa a grupului de initiativa din TR Severin!
    Profesionistii 100% in Ciungi de Ploiesti!Clujul,in corzi!
    Semnez fara retinere!

  19. 19
    Liviu Pencea Mozilla Firefox Windows spune:

    Probabil, hotararea de standardizare a ciungului pe calapodul sfarcolatului si nu al vechiului ciung s-a luat prin prisma faptului ca primul este mult mai raspandit decat al doilea.
    Nu ati facut nimic pana acum pentru raspandirea si conservarea Ciungului de Ploiesti, iar acum va dati de ceasul mortii.

    Cand intalniti un incepator (eu, de exemplu) care doreste sa creasca rasa ciung de ploiesti:
    – nu vindeti ce aveti mai prost prin cotet;
    – nu vindeti porumbite sterile;
    – abandonati ideea mareata „mai bine-i sacrific decat sa dau ciungi unuia care creste si alte rase”;
    – cand promiteti cuiva un porumbel, tineti-va de cuvant;
    – nu cresteti pretul cand vedeti ca creste cererea;
    – nu vindeti porumbei ca fiind performanti atunci cand nu i-ati verificat.

    Altfel, veti ramane trei concurenti care vor ocupa locurile unu, doi si trei in concursuri si va veti lauda vecinilor si rudelor cu diplomele si cupele din plastic, pana la adanci batraneti. Oricum, daca ne uitam in tabelele de mai sus, numaram crescatorii pe degete.

    Ca o paranteza, unele din cele subliniate mai sus, fac parte din experienta mea de fost viitor crescator de Ciungi de Ploiesti.

  20. 20
    Stoiculescu valentin ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Pentru domnul Liviu Pencea chiar sunt cel cu “ideia mareata” am o intrebare sunteti inscris in vreun club pentru a ni te alatura in clasament?acum sa va dau un raspuns de ce am spus asa in primul rand nu dau porumbei fara sa-i verific,necunoscindu-va,auzind ca aveti mai multe rase nu puteati scoate untu din ei, am preferat sa nu dau.Daca discutam si va cunosteam vazand ca vreti sa va alaturati clasamentelor de zbor unde se zboara porumbei din rasa ciung de ploiesti va trimiteam gratis porumbei netestati sa nu intelegi si acum gresit gen pui din perechi noi pentru a ma ajuta si pe mine spunandu-mi despre ei accentuez nu porumbei rai.Pentru porumbei testati pretul este mare deoarece trebuie sa ti-i si arat nu? asta include timp pierdut, soim, curenti deci pierderi pina se ajunge la produsul finit. Asta fiind si motivul de a se renunta la acesta rasa si a se inmulti rasele de ornament global vorbesc. Sper sa te informezi bine de la persoanele care ma cunosc si sa-ti confirme ca ce ti-am scris mai sus e adevaratu motiv.Te astept in antrenamente sa vezi porumbeii cum zboara precizez daca esti pasionat si un ultim rand cei inscrisi in tabel nu se dau de “ceasul morti” vrem sa se faca lumina intre cele 2 rase!

  21. 21
    Alex Safari Linux spune:

    Mai exista Sfarcolatul de Ploiesti ?

  22. 22
    Balazs Jozsef ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Bună ziua tuturor !
    Mă numesc Balazs Jozsef, sunt din Cluj şi am fost crescător de Ciungi timp de 35 de ani.Unii dintre semnatarii acestui protest mă cunosc, inclusiv cei de la Târgovişte.Au văzut porumbeii mei.Este adevărat pentru omologarea standardului Zburatorului Ciung de Ploieşti au fost prezentaţi porumbeii mei.Eu am participatla foarte multe expoziţii atât în ţară cât şi peste hotare.Este adevarat că mie mi-au plăcut Zmeii de Ploieşti, care după descrierea D-lui.Peterfi a fost o varietate a ciungului de Ploieşti, nicidecum o altă rasă. Altă rasă a fost considerată doar de D-l.Bonaţiu,Dânsul a făcut o carte foarte bună pentru borumbari, deoarece în această carte fiecare şi-a gasit o rasă de de porumbei pe care î-l creşte după placul lui.Dar să nu uităm că aceste cărţi nu au fost standarde ale porumbeilor Româneşti ci doar Descrieri.Protestatarii standardului unde au fost în acest timp, la câte expoziţii şi-au expus porumbeii, din ce Cluburi fac parte ?Cei de la Târgovişte fac parte din Uniune, au expus porumbei la expoziţii, de ce nu au contestat standardul, că sunt foarte mulţi crescători de ciungi de Ploieşti.Protestatarii vă spun eu ce au făcut ! Au stat acasă, fiecare şi-a făcut linia lui de ciungi,sau mai bine zis, cum a apărut ăn revista Columbofilul, mai de mult un articol denumit”Creatori ,care îşi distrug singuri opera”.
    Dar, Domnilor încă nimic nu este pierdut!
    Puteţi, crescătorii de ciungi,cei din Ploieşti să cereţi Uniunii, în scris şi cu semnături, să ceară la ENTENTE schimbarea denumirii standardului Ciungului de Ploieşti în ce denumire doriţi să-i daţi Dumneavoastră,iar după aceea să Standardizaţi si porumbeii Ciungi de Ploieşti.Cred că nu trebuie să vă spun, că pentru această schimbare trebuie să fiţi Membrii UGCPPAMR, făcând parte dintr-un Club afiliat la ei.
    Vă rog să mă scuzaţi pentru acest incovenient produs, dar nu a fost rea voinţă sau ceva interes personal.

    Cu respect
    Balazs Jozsef

  23. 23
    Crimeea ROMANIA Internet Explorer Windows spune:

    da, Alex, exista! daca n-ai observat, ei fac obiectul discutiei de aici.

  24. 24
    cristian burdusel Google Chrome Windows spune:

    stimati columbofili .nu voi intelege niciodata dece acest standard al rasei de porumbei pur romaneasca este atat de discutat de persoane care nu au nimic in comun cu ea .fiecare crescator al rasei ciungi de ploiesti o cunoaste si o creste asa cum o intelege el .standardul acestei rase deosebite prin calitatile de zbor si frumusete se poate aprecia numai prin zborul acestora .acestia nu sunt porumbei de ornament sa se arbitreze ca frumusete in cusca.aceasta rasa are o larga varietate de culori ,ceea ce duce la o apreciere diferita a arbitrilor .deci ,in competitiile de zbor noi nu apreciem porumbeii dupa standard ,ci dupa performatele acestora.aici se intelege durata de zbora,inaltimea si disparitia.in decursul anilor sau aprecit si in cadrul diferitelor expozitii ,dar numai ca aspect ,deci ca o pasare de ornament.in lagatura cu mult discutatul sfarcolat .sa se inteleaga de toata lumea ca acestia sunt o varietate de culoare si penaj ,asacum sunt cunoscuti prienii,gagii ,gutavii,balanii,etc ,etc .eu va fac propunerea sa dati ascultare si vechiului crescator al ciungilor de ploiesti din arad ,nadaban ctin.acesta sia prezentat ca proiect de diploma pentru master .la facultate exact aceast subiect .va rog din suflet sa dati ascultare la parerile lui .apoi comentati fiecare in dreptul lui dar cu respectul cuvenit.nu mai bagati intrigi intre noi crescatorii .in ziua de azi fiecare face eforturi deosebite pantru ai creste si ai pregati pentru performante bune si foarte bune .dupa cum vadeti din urma nu mai vin tineri care sa imbratiseze pasiunea noastra .trebuie sa facem un pact de prietenie ,intelegere si de conciliere ,indiferent de parerile fiecaruia .deci ,contactatil pe nadaban ctin. cu multumiri si multe realizari cristian b .chindia targoviste .30 de ani de competitii .

  25. 25
    Radu Drobeta ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    In atentia D-lui Liviu Pencea,drept raspuns la urmatoarele subpuncte pe care le-ati prezentat:
    -nu cumparati ce este “mai prost in cotet”.Duceti-va,asistati la zbor si cumparati varfuri!
    -cumparati porumbei tineri,testati(unele porumbite devin sterile,datorita tratamentului de paramixoviroza,pe care noi,la Dr Tr Severin,il facem de mai multe ori pe an,datorita aglomeratiei de crescatorii si numarului mare de porumbei).
    -“ideea mareata” este: mai bine-i sacrific,decat sa-i dau unuia care-i tine numai pentru frumusete si e buna!
    -la ideea cu “promisiunea”,nu-i gasesc argument.
    -preturile la crescatori nu se negociaza.Daca va permiteti luati,daca nu,doar admirati!Acasa la crescatori nu e piata sau targ,vorbiti cu “spuma” columbofiliei,nu cu “pleava”(pietarii si braconierii).
    -porumbeii performanti,cei cu care puteti aparea in clasament,se achizitioneaza in primul rand pe zbor.
    “Produsul finit ” la care se refera Valentin Stoiculescu,va pot descrie cum se obtine,daca vreti,pt ca ati spus ca sunteti incepator.
    Daca vreti sa ajungeti la vreun crescator,sunati-ma (0741909566)vorbim si daca sunteti serios va pot recomanda.
    NOTA:Am uitat sa va spun,sa ajungeti la un crescator adevarat,trebuie sa veniti din partea cuiva.

  26. 26
    Nelu ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Presedintii de cluburi , daca nu participa la evenimentele columbofile nationale , nu comunica si nu se implica in adevaratul sens al cuvantului , clar nu au nici un cuvant de spus . In aceasta situatie , ei sunt inafara evenimentelor columbofile cotidiene , mai direct , ,,nu exista” !
    Nu exista , atat ei , cat si cluburile pe care le reprezinta .
    Functia de presedinte nu-ti ofera numai drepturi , ea dandu-ti in primul rand foarte multe indatoriri .
    Si inca ceva , presedintii pot fi schimbati , ei nu sunt alesi pe viata !
    Daca tu ca presedinte , din comoditate si ignoranta , stai acasa si astepti sa fi consultat , ti-ai gresit cariera !
    Viata este o lupta si nu va veni nimeni sa te traga de maneca , sau sa faca plecaciuni in fata ta , cerandu-ti parerea .
    Muncesti – primesti , daca nu muncesti , suporti consecintele .

  27. 27
    cristian burdusel Google Chrome Windows spune:

    stimati prieteni. fac parte din crescatorii vechi si foarte vechi ai porumbeilor de zbor foarte competitivi in concursurile desfasurate pe plan national ,ciungi de ploiesti si rosii de targoviste .parerea mea personala este ca se face o mare greseala sa faci standardul ciunguluide ploiesti sub denumirea de sfarcolat de ploiesti .dupa cun se cunoaste aceasta este o varietate de culoare a acestuia.fiecare comanteaza in felul lui .acestia sunt porumbei cu calitati de zbor .inaltime si durata.acestia fac diferenta de standard intre ei si cei arbitrati ca ornament in cusca la diverse expozitii.fiecare ai percepe asa cum doreste .mai putini sunt interesati de standard.pur si simplu stiu ca sunt ciungi de ploiesti cu diversele varietati de culoare si se distreaza cu ei bucuranduse de valoarea lor ca zbor .ami doresc sa fiti mai concilianti in discutiile si comentariile pe baza acestor deosebiti si valorosi porumbei romanesti .sunt persoane care ai cresc numai ca frumusete in batatura ,mare pacat .acestia sunt oamenii trecuti de o anumita varsta si nu mai pot sai urmareasca la inaltime .altii sunt multumiti sai vada doar la inaltime medie si atat.unora le place sai vada zburand deschis (baloane ).unora le place varietatea standard cu zbor de inaltime si durata ,cu intreaga varietate de culori ,unora le place varietatea sfarcolatilor pe rosu sau pe negru ,etc. va salut cu respect cristian burdusel ,chindia targoviste .

  28. 28
    Stoiculescu valentin ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Chiar este mai important sa prezinti porumbeii in expozitii decat sa ii zbori sa apari in clasamente?sau chiar asa important este sa fii membru intr-un club afiliat UGCPPAMP pentru a discuta partea buna in privinta Ciungului de Ploiesti? Eu personal cred ca traseismul de la un club la altul (ex.eu sunt membru intrun club care e afiliat la FRSC) nu este benefic columbofiliei romane (aici este o discutie mai ampla care nu ii priveste in special doar pe crescatori de ciungi de ploiesti ma refer la afilieri)si nu vad o bariera asa de mare in unele discutii care ne priveste pe toti crescatori de ciungi si zmei de ploiesti indiferent de cluburile din care fac parte.

  29. 29
    Radu Drobeta ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    In atentia d-lui Balazs Jozsef:Vom baga si noi cei ce zburam,ciungii in expozitii,atunci cand pe langa aprecierea la cusca a pasarilor,va conta si fisa de zbor.Atunci dvs ati mai putea participa?(daca fisa de zbor ar fi o conditie obligatorie,cum ar fi normal pentru aceasta rasa).

  30. 30
    Comanov Rodion Mozilla Firefox Windows spune:

    Ma bucur si ii spun un “BRAVO”din toata inima,ca in urma discutiilor purtate cu Valentin Stoiculesu,acesta, a inteles gravitatea confuziei facute de catre medicul veterinar Herman Constantinescu, in prezentarea descrierii rasei “Zburator de Ploiesti (zmei sau sfarcolati) ca fiind rasa “Ciung” de Ploiesti,aprobata fara obiectiuni,cred,de comisia de validare standarde a UGCPPAMR.NU cautati vinovati,pentruca nu ii gasiti si am sa va spun dece;- nu exista ,exista gresit informati. D-l Herman Constantinescu a facut,desrierea porumbeilor prezentati de d-l Blazs Jozef ca fiind “ciungi”de Ploiesti,in sprijin este cartea d-lui Bonatiu,comisia valideaza standardul.Si acum va intreb;cine il contesta pe prof.universitar Stefan Peterfi,cine il contesta pe arh.Feliciu Bonatiu,cine il contesta pe “marele”Ovidiu Leonte cu toate ca toti trei au facut multe greseli in prezentarea raselor de porumbei,dece? ptr.-ca au fost gresit informati,de catre ageamii si ignoranti.Important este “sa dregem busiuocul”Cum? este o alta poveste.Rodion

  31. 31
    Alex Safari Linux spune:

    Am observat, dar nu am vazut astfel de porumbei, spuneti-mi cativa crescatori.

  32. 32
    Comanov Rodion Mozilla Firefox Windows spune:

    Dragii mei, majoritatea “CIUNGARILOR”ma cunoasteti,am o varsta,nu ma pot inhama la treaba, mai ales ca la Ploiesti nu exixta club columbofil,dar va pot sta la dispozitie cu orice informatie in materie de”ciungi”sau “zburatori”de Pl. Rog ca unul dintre d-voastra,inscris intr-o asociatie care sa fie afiliata la uniune, cu oarece timp liber,putere de munca si financiara sa ia friiele in mana sa intocmeasca diligentele necesare catre uniune si apoi impreuna cu toti sa punem unui Club National al CIUNGARILOR dupa modelul CNT Rodion

  33. 33
    Nicolae ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Domnule Burdusel Cristian , ar fi decent ca si domnul Nadaban Constantin sa intre la comentarii si sa-si spuna punctul de vedere , nu sa-l contactam noi !

  34. 34

    Salut toata lumea.
    In primul rand avem rugamintea sa ramaneti la subiect si sa va tratati interlocutorii cu respectul cuvenit.
    In al doilea rand, vazand unele comentarii de mai sus, va spun ca “raul” nu a fost in totalitate facut. Rasa Ciung de Ploiesti, in acest moment nu este standardizata la nivel de EE. Este decat pe plan national unde, cu un minim de efort dar cu argumentatie solida se poate remedia greseala.
    Se pare ca pe plan european nu a fost recunoscuta tocmai din cauza asemanarilor cu o alta rasa……..
    In al treilea rand salut interventia domnului Balasz care practic a pus si ultima piesa a puzzle-ului. Ce nu inteleg este lipsa de reactie a celor care au facut parte atunci din comisia de standardizare. Dar si tacerea este uneori un raspuns.

  35. 35
    Comanov Rodion Mozilla Firefox Windows spune:

    Catre nu comentator si in atentia celor care gandesc la fel,nu-i dau numele pentruca e “Becher”.Este adevarat ca un porumbel este foarte ap preciat cand este un bun zburator,dar trebuie musai si neaparat ca fenotip sa apartina unei rase,nu sa fie un hibrid (corcitura).Aceasta pasare nu are ce cauta nici in concursuri la zboruri si cu atat mai putin in expozitii.Deci ATENTIE ARBITRI.La noi “MAI MERGE SI ASA”Rodion

  36. 36
    Nicolae ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Comentariile nr. 26 si 32 , se complecteaza ca viziune , ca metodologie de organizare si functionare . Un club de rasa , nu neaparat afiliat la uniune , este binevenit ! Normele interne , ale unui astfel de club sunt simple …
    Ploiestiul in competitie cu Severinul , Clujul , Targovistele , Aradul si Timisoara .
    1.Arbitraje reciproce , 2.regulament comun de zbor si 3.clasament comun !
    Sper ca domnul Comanov sa fie in asentimentul meu .
    Fie ca cei mai valorosi sa castige , indiferent ca se numesc Palfi Ianosi , Nadaban Constantin , etc.!

  37. 37
    Comanov Rodion Mozilla Firefox Windows spune:

    D-le Nicolaie trebuie neaparat sa apartii unui for tutelar pentru a fi reprezentat oficial in tara si peste hotare.Va rog consultati siturile sarbilor,ve-ti vedea ce inseamna respect,ce inseamna organizarea asociatiilor si a zborurilor,ce inseamna competitie columbofila si colegialitate.Tare asi vrea sa apuc si eu asa ceva in Romania.Dar nu cred. Rodion P.S.Tare as vrea sa nu mai cautam “tapi”ispasitori sau sa pornim la vanatoare de”vrajitoare” Rodion

  38. 38
    zarafu ROMANIA Mozilla Firefox Windows spune:

    Domnilor columbofili, incovenientul a fost deja facut,fara intentie asa cum a zis dl. Balazs, iar dansul si-a cerut scuze.Nu are rost sa aruncam cu pietre , sa cautam vinovati ori tapi ispasitori, trebuie sa ne mobilizam ,sa facem pasii necesari si sa indreptam situatia creata!

  39. 39
    Nicolae Google Chrome Windows spune:

    Cine ar putea sa conduca acest for tutelor , domnule Rodion?
    Vorbim de porumbei de zbor cu calitati de sportivi , vorbim de competitii columbofile !
    Stiti vre-un club , asociatie , uniune , care sa promoveze atat national , cat si international , porumbeii cu fise de zbor ?
    A venit timpul sa facem o diferenta clara intre porumbeii de ornament si porumbeii sport – porumbeii ce participa in competitii .
    In anii urmatori , in expozitiile nationale si internationale , trebuie sa vedem cat mai multi porumbei cu fise de zbor ; numarul acestora trebuie sa creasca de la un an la altul .
    Rog sa intervina o persoana abilitata din partea uniunii si sa ne spuna care este punctul de vedere al forurilor columbofile internationale (in acest caz E.E.) , in ceea ce privire promovarea porumbeilor cu fise de zbor ;
    promovarea acestora in expozitii E.E. si pe marile site-uri columbofile , la care E.E. are acces .
    Vrem un raspuns clar , direct si la subiect !
    Aici este cheia problemei , trebuie sa punem punctul pe ,,I” si sincer nu trebuie sa ne mintim singuri !

  40. 40
    Nelu ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Intrebarea adresata de domnul Nicolae , (la comentariul de mai sus) este cat se poate de pertinenta , dar pe mine unul , m-a lasat fara raspuns .
    Totusi intrand din intamplare pe site-ul porumbel.net , la topicul ,,In atentia crescatorilor de Ciungi de Ploiesti” , la ultimul comentariu de acolo , am gasit raspunsul .
    Din cele mentionate la com. nr. 10 , singurul for columbofil din Romania care reprezinta tara la competitiile internationale , cu porumbei cu fise de zbor (porumbei de concurs) , este F.C.P.R. !
    Din ce am citit acolo , F.C.P.R. este condusa de un profesionist adevarat , domnul Marius Tunduc .
    Printre altele , acest om , in zilele trecute a reusit cu sprijinul domnului ministru al educatiei , sa aduca columbofilia in scoliile din judetul Bihor si nu numai .

    Cu respect ,
    Nelu

  41. 41

    Standardele (in forma de acum) ale unora din rasele romanesti printre care si Ciungul au fost concepute in orasul Brasov, intr-o mansarda de catre: Nistor Adrian, presedintele comisiei de standardizare a Uniunii, Hadarau Vlad, Sebestyen Attila si Tanase Valentin, membrii aceleiasi comisii, avand ca “material didactic” cartile domnilor Bonatiu si Peterfi si un laptop pentru documentare fotografica.
    ADEVARAT PROFESIONALISM!!!!
    Ulterior s-au prezentat si pasarile, aducandu-se in fata comisiei exemplare apartinand prietenilor fauritorilor standardului.
    Ce nevoie mai era sa se consulte “gloata” columbofila?
    Surprinzator este faptul ca domnii de la Chindia Targoviste au avut cunostinta de acest standard inca de pe atunci dar nu au avut nimic de protestat.

  42. 42
    Nicolae ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Uniunea este singurul ,,for tutelar” din Romania afiliat la Entente Europeenee !
    Suna frumos ; dar mare problema este ca Entente Europeenee , are ca obiect de activitate , porumbelul la cusca .
    Ei se ocupa doar de FENOTIP , prestatia (manifestarea in zbor a porumbelului) , nefacand obiectul lor de activitate!
    Cand spui Entente Europeenee , spui fenotip ; GENOTIPUL , nu ii preocupa .
    Deci intr-o expozitie internationala organizata de Uniune , sub egida Entente Europeenee , nu veti vedea niciodata porumbei cu fise de zbor !

    Sa poti avea coloana vertebrala , sa poti avea un cuvant de spus in columbofilia romana , trebuie sa fi partener de dialog cu aceste foruri … , sa discuti si sa negociezi cu ele de pe pozitie de egalitate , sa lupti pentru ati impune punctul de vedere !
    Cel mai periculos este sa te subordonezi lor , sa le devii subaltern .
    Din acel moment , ,,baietii din mansarda din Brasov” , au grija sa te aduca la tacere .

    Legat de cei de la Chindia Targoviste , faptul ca au avut cunostinta de acest standard inca din 2008 , (dupa cum spune domnul de mai sus) si nu au facut nimic , e jenant !

  43. 43

    @Nicolae.
    Esti prost informat.
    Standardul s-a facut dupa 2008, daca nu ma insel, undeva aproape de 2010.
    Si culmea, in 2010, cei de la Chindia au venit la Galati cu mai multi ciungi in expo unde au fost descalificati (dar nu din cauza a cum aratau pasarile ci din cauza inelelor necorespunzatoare).
    Atunci puteau sa ia atitudine dar nu au facut-o.
    Poate ne lamureste domnul Burdusel sau domnul Cazacu care fiind chiar in functii la Uniune…….a acceptat.
    Poate este ceva ce ne scapa…….

  44. 44
    Nelu ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    Pentru domnii Comanov , Stoiculescu si Craciun :

    Dragi tovarasi si prieteni,

    Problema dumneavoastra trebuie sa se rezolve , printr-o cerere trimisa la secretariatul Uniunii . Inclusiv ,,protestul oficial” poate fi considerat cerere .
    Din acel moment , nu trebuie decat sa supravegheati cum rezolva problema ,,standardului” , aceia care au gresit .
    Poate nu stiti , dar le faceti si un mare favor , la nivel de Entente Europeenee standardul trimis (cel al sfarcolatului de Ploiesti) , nu a fost acceptat si din acest motiv totul s-a blocat . Motivul ; standardul respectiv seamana foarte mult cu standardul altei rase si anume ,,Zburatorul de Nikolaev” !
    In urma cererii domneavoastra , trimisa la secretariatul Uniunii , celor de la Entente Europeenee li se va prezenta standardul real al Ciungului de Ploiesti (cel din cartea domnului Bonatiu) , se vor gasi diferente mari intre Ciungul de Ploiesti si Zburatorul de Nikolaev si in acest fel , problema dumneavoastra va fi rezolvata .
    Trebuie doar sa stati cu ochii pe cei de la Uniune si sa-i supravegheati sa-si faca treaba !

    Cu respect ,
    Nelu

  45. 45

    Au fost adaugate in articol si doua filmulete explicative.

  46. 46
    cristian burdusel Internet Explorer Windows spune:

    tin sa raspund unei intrebari puse de cineva care nu cunoaste situatia de le expo galati in legatura cu descalificarea …porumbeii expusi nu aveau la acea vreme inele de etende date de uniune.ca prezentare erau niste pasari de o deosebita valoare dovedita in concursuri si pe langa asta erau si foarte frumosi.sa facut un sacrificiu mare sa-i facem pe crescatori sa nii dea .sau suparat cand iam adus acasa fara sa le fie apreciata valoarea macar cu o mica recompensa (diplome si cupe ).poate au fost vazuti de cine trbuia si ia apreciat intrun alt mod .nu vreau sa inchei comentariul meu ,decat sa spun tuturor crescatorilor de ciungi de Ploiesti si nu numai,ca la targoviste se zboara porumbeii si se fac mari eforturi pentru ai pastra pe ce valorosi,tinand seama de timpurile nfavorabile,ploi vijelii ,nori si curenti .greu se pot incheia concursurile in baremurile de echipa.sa ai norocul ca dupa un zbor bun sa te astepte nasul(soimul),esti cel mai …fericit!in concluzie haideti sa fim toti pentru unul si unul pentru toti .fiecare creste porumbeii pe care ai crede de cuvinta ca sunt valorosi si se pune in slujba acestora ocrotindui si iubindui ca pe prorii copii.ne avand nici servicii sau pensii cu atat sacrificiul este mai mare.deci sa respectam pe fiecare crescator care din putinul lui ofera ceva din viata lui acestor mici si gingase vietati create de dumnezeu . cu stima si respect salut toti crescatorii din tara pasionati de zboruri inalte si de durata.sa aveti numai bucurii si satisfactii .cu dragoste columbofila va salute cristian burdusel din targoviste.

  47. 47
    Seitan George ROMANIA Google Chrome Windows spune:

    tot respectul pentru toti crescatorii. este o rasa ce mertita dusa mai departe. eu am 17 ani si am inceput sa cresc.

  48. 48

    Bună ziua,eu unul nu îmi pot da încă o părere despre ciungii de ploiești, dar rog toți crescătorii dispuși să mă informeze și pe mine cu cele necesare, sunt la început cu această rasă, am început să cresc ciungi de ploiești de aproximativ 3 ani… sunt foarte mulțumit de aceștia și vreau să ajung undeva sus de aceea rog admimistratorul blogului să promoveze acest comentariu pentru a fi văzut de adevărații ciungi de ploiești pentru a mă îndruma fără să fac cumva greșeli în ceea ce privește această rasă.
    Menționez faptul că am 17 ani și o (dragoste) enormă pentru ciungii de ploiești. De asemenea nu am libera comunicare cu adevărații crescătorii dispuși să mă călăuzească. Vă mulțumesc!

  49. 49

    Oricine vrea să îmi dea sfaturi mă poate găsi la numărul 0749668757.

  50. 50
    Anonim Google Chrome Windows spune:

    Majoritatea crescatorillor de mai sus, le pasa intr-adevar de viitorul acesterase… dar nu stiu ca viitorul suntem noi generatia tanara… am sunat crescatori din Severin si din alte orase si cum este normal i-am intrebat ce pret au porumbeii buni de la 7 ore in sus, majoritatea au zis ca nu vand porumbei si chestii dar au existat si baieti care mi-au daruit porumbei buni fara nici un ban in schimb au cerut dor informatii de cum o sa zboare nimic mai mult in timp ce marii crescatoti au dat cu flic unul fiind un nou campion national al ciungului de ploiesti..

  51. 51
    nicu ROMANIA Google Chrome Linux spune:

    Sunt din ploiesti si detin si ciung si sfarcolat de ploiesti.mai sus am citit ca sfarcolati nu zboara sau ca crescatorii din ploiesti nu au avut grija de ciung.Sunt crescatorii care detin si la ora actuala aceasta rasa in stare pura dar nu ii zboara din motive sentimentale oare parte din ei dar si pentru ca exista multi braconieri.Da este adevarat ca se cauta acei porumbeii cu coada desfacuta sus(balon) si cu bataie deasa in aripa,ciungul nu are asa ceva.cat despre performantele porumbeilor actuali (zmei sau sfarcolati) nu sunt cu nimic mai prejos decat ciungi dar fiecare padure are uscaturile ei.Da sunt o gramada de samsari si la Ploiesti ca peste tot ca de aceia vin cei din Turnu Severin si Targoviste si cumpara cu zecile de porumbei gutavi la.preturi de 1-2 lei.Intre ciung si sfarcolat nu exista nici o apropiere si nici macar o asemanare si sunt de acord ca aceste doua rase nu au nimic in comun cum nici nu sunt de acord cu ciungi care depasesc 14 pene in coada si sunt pline asociatiile.de ciungi cu ei.La crecator trebuie sa se lucreze prima data si pe urma sa se clarifice diferenta dintre cele.doua rase.daca in concurs un ciung are 15-16 pene in coada de ce ne miram ca se aseamana cu sfarcolatii sau zmeii?

  52. 52
    BICULESCU NICOLAE Google Chrome Windows spune:

    Am citit cu rabdare totul. Sunt total de acord cu,,protestul,,. Cresc Ciungi de Ploiesti de 50 de ani. Din pacate acum numai crescatorii adevarati care si isi zboara porumbeii stiu ce inseamna aceasta rasa.Actualmente in Ploiesti este la ..MODA,, un HIBRID al Zburatorului Sfarcolat de Ploiesti cu alte rase inclusiv Ciung de Ploiesti, Ca peste tot in aceasta tara in ultimii 10-15 ani sunt in ,,trend,, NONVALORILE ,persoane cu ..gura mare,,. Va intrebati de ce anumiti campioni TAC? Pt ca probabil le este lehamite sa intre in polemica cu toti necunoscatorii cu ifose…STANDARDUL UNEI RASE NU SE SCHIMBA DUPA BUNUL PLAC AL UNORA CARE FIE IL VOR DUPA PROPRII PORUMBEI FIE DUPA URECHE.STANDARDUL EXISTA SI RAMANE…. CONCLUZIE; Ciungul de Ploiesti este o rasa, cu mentiunea ca numarul penelor din coada nu este o caracteristica a rasei…de altfel nici nu este trecut la greseli daca are 15 sau 16 pene, Zburatorul Sfarcolat de Ploiesti este o alta rasa . In cele doua rase sau facut aproape permanent infuzii de sange dar urmarindu-se sa nu afecteze standardul. ZMEII sunt LINIE a rasei Ciungi de Ploiesti cu infuzie mai accentuata a Zburatorului Sfarcolat. In Ploiesti acum este pe cale sa se formeze o noua rasa cu total alte performante de zbor. Recomand UNIUNII sa atraga si sa asculte CRESCATORI cu valoare si la pasarile crescute si la capacitatea intelectuala…

  53. 53
    BICULESCU NICOLAE Google Chrome Windows spune:

    Legat de un alt subiect…ATENTIE nici standardul rasei ROSII DE TARGOVISTE nu este in regula in totalitate…

Parerea ta conteaza!

Retine: Comentariul va fi facut public dupa aprobarea sa de catre administratorul blogului.